torsdag 27 september 2012

I fyndlådan



Tänk vad man kan hitta när man egentligen letar efter någonting helt annat! Jag gick ut i magasinet och rotade i en av de ouppackade flyttlådorna (6 år sedan vi flyttade, hu!) Somliga säger att har man inte packat upp eller saknat sakerna inom ett år efter att man har flyttat så är det bara att kasta hela kartongen. Inte alls säger jag!



Döm om min förvåning när jag istället för en gryta hittade en handdukshängare som fyndades på loppis för länge sedan. Änligen, nu skulle jag få hänga upp vackra gamla kökshanddukar som bara låg undanstoppade för tillfället.

Nu hänger de här, på gaveln till diskbänken. Nymanglade och fina. Min mans mormors hemvävda, vackra handdukar. Jag gläds varje gång jag torkar disken (jo, jag lovar!). Och vilken tur att ingen av oss har lyssnat på de som vurmar för att fylla på våra sopberg.

PS Grytan som jag egenligen letade efter är upphittad även den. Ska koka lingonsylt till helgen. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar