måndag 1 oktober 2012

Höstpynt



Regnet det bara öser ned, och jag är så blöt om skor och strumpor. Och jag är så trött på allt detta regnande. Hur kan det finnas så mycket vatten i luften?

I helgen hade vi uppehåll några timmar (jodå det händer). Jag travade ut i skogen för att se vad jag kunde hitta för att piffa till vår tråkiga trappa. Det var hög tid att slänga sommarblommorna nu och plocka fram ljung och andra höstväxter.



Jag tog en gammal äppellåda som fick hysa ljung och prydnadskål tillsammans med lite lav och lingonris. Taklöken får hänga med ännu en tid innan jag gräver ned dem i trädgårslandet för vinterförvaring.


 
 Lite trevligare blev det allt på trappan, det tyckte åtminstone min fyraåring som var med och hjälpte till.

Ha en riktigt fin första otobervecka hälsar Moa








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar