söndag 21 oktober 2012

Turkos i tiden




Nog är det väl underligt hur tycke och smak kan förändras. Vad ögat uppfattar kan i allra högsta grad påverkas av hur synintryckes tas emot och behandlas inne i huvudet. Vad eller kanske vem är det som styr just de intrycken?

För några år sedan hade jag målat om den här vackra lilla hyllan innan den åkte upp på den kaklade köksväggen. Nu är jag så glad för hyllan och tycker att den är som ett litet smycke där på väggen. Den har originalfärg i mörkt rött, det kan man skönja på vissa ställen. Sedan har den fått en underbar ljus turkos färg, kanske någon gång på 80-talet?



Jag har inte haft någon ordning på grytlocken i vårt nya kök. De har legat och skramlat i lådor och jag har irriterat mej mer och mer på att de gör just det. Förra helgen åkte vi till Österbybruk på säsongens sista auktion. De har alltid trevliga auktioner där med varierat och bra utbud. Om du är en sakletare ska du absolut besöka någon av deras auktioner. När jag fick syn på hyllan var det kärlek vid första ögonkastet. För 40 kr blev den min och nu ska vi inte skiljas åt på väldigt länge.

Ha en trevlig helg (kanske med lite sakletande på någon auktion) hälsar Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar