onsdag 19 september 2012

Boktips



Här kommer ett boktips till alla som intresserar sej dels för bloggande men även för företagande i den digitala världen. Jag är själv egenföretagare sedan 12 år tillbaka (med uppehåll för mammaledighet). Har sadlat om och bytt bana helt för att försöka hitta min nisch i den digitala världen. Ibland upplever jag att den digitala världen mest kan liknas vid en snårskog trots att jag är relativt datorvan sedan decennier tillbaka.

Nu har jag läst Digitalt entreprenörskap av Annakarin Nyberg och vill verligen rekommendera den till andra som kan ha intresse av den. Boken är välskriven och lättläst. Den analyserar och formulerar tankegångar som kanske inte är helt gängse när det handlar om företagande och datoriseringens möjligheter.

Tipset om boken hittade jag här hos denna bloggerska som även till viss del bidragit till  innehållet i boken. Trevlig läsning önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar