torsdag 13 september 2012

Tvåändsstickning



Nu kommer höstvindarna svepande. Av en slump upptäckte jag vintervantar som gör att jag (nästan) längtar efter några snöflingor som singlar. Så att jag kan dra på mej de sköna goa vantarna som håller mej varm om hela handen. Jag är nästan alltid frusen om mina fingrar och tår så varma vantar och sockar är ett måste. Fryser jag om fingrarna så känns det som om jag fryser hel och hållen.

De här godingarna är stickade i en teknik som kallas tvåändsstickning. Man stickar med två trådar vilket gör tvåändsstickningen betydligt långsammare än den vanliga. Med två trådar blir emellertid resultatet ett tätare och varmare alster, samtidigt som tekniken inbjuder till fler olika möjligheter till mönstervariationer.



Om du skulle vilja ha ett par handstickade vantar av just den här modellen så har jag lagt ut ett par till försäljning i min webshop. Klicka här för att komma till min webshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar