tisdag 1 november 2011

November med köksmys


November är här med halvdager fastän det är mitt på förmiddagen. Då får man lov att mysa till det lite.

Min go´a man stiger ofta upp först av oss på morgnarna. Han tassar ner i köket och tänder i vedspisen innan han kryper in i duschen. Sedan mornar vi tjejer oss och när vi kommer ner i köket susar det i spisen och luktar gott av björkved. Vedspisen var det första vi köpte till huset när vi flyttade hit. Det var ett av de bästa inköp vi har gjort. Den har värmt oss och glatt oss och gjort tjänst när strömavbrotten har kommit. Om köket är husets hjärta så är vedspisen hjärtat i köket.


När det här inlägget är klart ska jag ta itu med att ta fler bilder för att lägga in på nya varor i internetbutiken. Det är sannerligen tufft att ta bilder i detta novemberhalvdunkel. Men det får lov att gå det med. Innan fotograferingen ska jag unna mig en kopp cappucino. Det höjer också mysfaktorn så här mitt på en mulen tisdag.

Ha en bra dag med mycket mys önskar jag till dig som tittat in !
Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar