måndag 7 november 2011

Till sprayfärgens lov !


Jag har inte använt sprayfärg sedan jag gick i småskolan. Den hade faktiskt helt fallit i glömska hos mig. Tills jag läste Fröken Fräkens eminenta, välformulerade och kreativa blogg Tusen idéer och återupptäckte sprayfärgen igen ! Sprayfärg kan man använda till nästan allt. Mitt senaste projekt är en korg som inhandlades för i stort sett inga pengar alls på loppis.



Korgen är gjord av stora blad av okänd art. Dekoren utgörs av rep i ljus kulör. Bladen hade bleknat påtagligt när jag hittade korgen. Jag maskeringstejpade repen och inhandlade svart sprayfärg. Färgen lade jag på bladen i tunna skikt och det blev en helt ny korg! Insidan har jag klätt med plast. Jag är så nöjd med mitt pysselprojekt.



Nu får korgen göra tjänst som fruktkorg. Jag räknar kallt med att fylla på den med Maglemer-äpplen ända fram till nyår. Hoppas att fler upptäcker möjligheterna med sprayfärg. Jag vill dock varna för att färgen har en stark lukt. Spraya utomhus när det är varmt ute eller i en lokal där det finns tillgång till bra ventilation.

Ha en bra start på veckan hälsar Moa

3 kommentarer:

  1. Sprayfärg ja...du har verkligen rätt i att det funkar till nästan allt!:) Å så fint det blev sen! Roligt med snabba, enkla förändringar...

    Hoppas du får en extraordinär vecka, kram! /Ida

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för fina ord på min blogg! Och så trevligt att du lämnade ett spår så att jag hittade till dig, - helt klart en blogg i min smak.

    Kan bara sjunga med i sprayfärgens lov! Jag brukar spraya mina loppisljusstakar i matt svart, men när jag såg Fröken Fräkens inlägg häromdagen blev jag också sugen på att testa vitt.

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Så fin korg du fått till! Har själv aldrig testat sprayfärg men är lite sugen på att prova. Kurbitskursen var riktigt bra, lärde mig penselteknik så nu är det bara att öva... :)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera