onsdag 16 november 2011

Veckans fynd !


Har fyndat hos Röda Korset nu igen. Den här gången blev det en ljusstake som jag inte alls behöver för 30 kronor. Visst är det märkligt att det är de "onödiga" tingen som väcker mest habegär? Undrar varför det är så egentligen.



Hur som helst så har den fantastiskt väl arbetade detaljer. Och för länge sedan var det någon som gav den en ljuvlig färg av "Äggskal", inte riktigt vitt och inte riktigt beige. Nu lyser lite, lite rost igenom på sina ställen och genast så blir den ännu mer intressant. Tänk om den kunde berätta sin historia................



Nu kan jag inte bestämma mig om den ska stå på soffbordet i mitt arbetsrum eller på masurbjörksbyrån i hallen. Vad tycker ni därute som förstår mitt dilemma ? Jag är mycket tacksam för kommentarer !

Ha en riktigt finfin dag i den bleka novembersolen hälsar Moa på Söderbygården

1 kommentar:

  1. Hmm, svårt! Det var vädldigt fint att ha den på soffbordet, men på byrån speglas ju ljusen väldigt vackert...! Kan inte bestämma mig vilket som är bäst! :)

    SvaraRadera