fredag 28 oktober 2011

Veckans fynd !



Har ni sett? Är den inte bara alldeles underbar.............................. Porslinsbrickan från Bavaria bor hemma hos mig nu. Jag råkade av en händelse passera Röda Korsets loppis häromdagen. Där stod brickan lutad mot ett skrank i skyltfönstret. Den ropade till mig: -Se mig, här är jag ! Och jag såg. Det var förälskelse vid första ögonkastet.

Nu kan jag nästan inte bärga mig tills jag får servera kompisarna te från den underbara brickan. Några kollegor kommer förbi här på eftermiddagen för lite jobbsnack. Gissa om det blir eftermiddagste. Då åker mina blommiga tekoppar fram och kanske ett nytillverkat serveringsfat med maffiga muffins på.

Nu måste jag ta fram kameran och ta bra bilder i detta förödande dunkel som världen just nu befinner sig i. Dimmolnen hänger över trädtopparna här hos mig. Alla varor som jag fick med mig förra veckan ska in i webshopen. Vi får se hur det går att trolla med ljuset och kameran den här gången.

Ha nu en riktigt bra fredag och en trevlig helg! / Moa

1 kommentar:

  1. Oj, nu blev jag riktigt fikasugen när jag ser den brickan och läser om dina planer! Faktum är att jag gjorde mycket trevliga fynd på Röda korset idag med, det var tre assietter som stod och ropade på mig när jag var in. Tänk vad porslin är bra på att prata nu för tiden :-D

    SvaraRadera