söndag 23 oktober 2011

Positiv energi!



När man som jag jobbar som egenföretagare och ensamföretagare kan det bli väldigt ensamt ibland. Inte så att jag inte har olika människor omkring mig i min vardag, för det har jag. Men människor som jag kan snacka jobb med, dryfta idéer med och testa nytt tänk hos, få energi av och att få dela med mig av mina egna tankar. Det saknas ibland.

Igår drog jag till en av våra vackra små kuststäder för att träffa en ev ny samarbetspartner. Vilken härlig kreativ människa med positiv energi! Jag fick massor av nya uppslag att spinna vidare på och jag hoppas att jag kunde ge henne en del användbara tankar att spinna vidare på för hennes del. Vi är nystartade småföretagare båda två och genast är det lättare att förstå när man har delvis samma erfarenheter.Vi bestämde oss för att starta upp ett samarbete och det är jag glad för och ser fram emot.

Solen sken från klarblå himmel och mitt humör var på topp när jag åkte hemåt. Då jag passerade Gimo svängde jag in till Bettans Hembageri. De gör Sveriges godaste tårtor där (så vitt jag vet). Jag köpte en Carl-Gustavs tårta att överraska min fina familj med. Det är tårtan med gul marsipan som du ser på bilden här ovanför.

Serveringsfatet som tårtan vilar på önskade sig min man i födelsedagspresent i somras. Han ville ha ett fat som passar till vår 50-tals servis i svart och gult. Jag hittade en fin, ganska kraftig gul ljusstake som ingen använder längre och ett svart udda fat från en loppis. Så här gör man serveringsfat: köp porslinslim (finns hos Pandoro m fl), ta en fin ljusstake m ganska bred manschett som fot och ett fat som passar till. Limmet lägger jag ganska rikligt på ljusstakens manschett. Sedan markerar jag mitten på fatets undersida med en vattenlöslig penna. Ljusstaken limmas fast mot fatets undersida, vänta några minuter så att limmet hinner härda. Vips har du ett nytt och snyggt serveringsfat!

Uppsala Nya Tidnings alerta inredningsbloggare har gjort ett inlägg om mina serveringsfat. Det kan du läsa genom att klicka här

2 kommentarer:

  1. Ärtigt fat! Jag är ju på jakt efter ett fat på fot också som ska se ut på ett särskilt sätt, och ingen verkar tillverka det så jag får allt göra ett själv också!
    Visst är det härligt när man hittar en kollega som får en att lyfta? Jag ska börja jobba med lite nytt folk, och det klickar verkligen med dem!

    SvaraRadera
  2. Vad fina ord du skrivit på min blogg, Moa...tänk att jag har fått inspirera dig!:) Ja, nu lever vi vår dröm som egenföretagare och visst är det, precis som du säger väldigt ensamt många gånger men feedbacken man får för den man skapat är ju oslagbar och man blir ju bara väldigt lycklig när människor tycker att det man gör är inspirerande!

    Du är tapper, Moa...vi är tappra!:) Lycka till nu och fortsätt våga drömma stort!:)

    Kram till dig! /Ida

    SvaraRadera