måndag 23 januari 2012

Nu blommar det !


Ja snart iallafall. Den här krukväxten har jag ärvt av svärmor och jag har inte en aning om vad den heter. Jag trodde inte att den kunde blomma. Men nu mitt i smällkalla vintern nu är det snart dax! Är det någon som kan säga vad det är för slags växt?

Vi har äntligen fått snö här i Uppland. Det är visserligen inte många centimeter men det räcker för att kunna åka kälke. Igår fick vi äntligen inviga julklappskälken. Den hade hela familjen kul med. En och annan vurpa blev det men inga allvarliga blessyrer. 

Dagarna blir lite längre trots allt. Jag har köpt mina första fröpåsar med frö till sommarblommor, kunde inte låta bli. Det är lite märkligt att jag å ena sidan jublar över att äntligen kunna åka kälke, men å andra sidan finns längtan efter våren. Ska hugga lite ved nu så att vi har till vedspisen i köket. Vi har haft en klar och vacker dag så jag gissar att det kan bli årets första riktigt kalla vinternatt inatt.

Sköt om er i januarikylan hälsar
Moa

1 kommentar:

  1. Här i Skåne har vi också snö. Blää!! Inte så mycket, men lite snö i alla fall. Gillar inte det. Men dagarna är ljusare och det går absolut åt rätt håll.

    SvaraRadera