fredag 13 januari 2012

Men till nästa år igen !


Nu är glada julen slut, slut, slut. Hemma hos oss plockar vi fram julpyntet till sista advent och sedan plockas det ned till 20:e dag Knut. Tiden däremellan går alltid för fort. Granen är ju så fin och alla stjärnor och ljusstakar behövs verkligen den här årstiden. Det har hänt att jag har haft julgranen kvar ända in i februari. Sedan luktar det granbarr om dammsugaren fram till midsommar. Det gör jag inte om. Så nu åker granen ut och allt det andra julpyntet åker ned i sina kartonger.

Tiden till nästa advent känns oooäänndlig. Och vips är vi där igen. Jag skulle vilja ha en bromsknapp och bromsa tiden med lite. Särskilt sedan vi fick barn har jag blivit medveten om hur fort tiden går. Men tyvärr har jag inte hittat någon broms. Det gäller bara att vara så närvarande här och nu som det bara går. Ingenting går i repris.

Ha en bra, positiv, lyckad och minnesvärd fredag den 13:e och ta vara på dina nära och kära hälsar
Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar