fredag 30 mars 2012

HIP HURRA !


Vår finaste lilla skatt fyller 4 år idag.Vi har firat med skönsång, tårta och paketöppning på morgonen. Nu blir hon firad på dagis så vi kommer att få hem en trött och nöjd tjej på eftermiddagen.


Jag ska förbereda middag för släkt och vänner som kommer ikväll. Det ska bli roligt att ses igen, det ser vi fram emot allihopa (inte bara lillan).


Vår prinsessa kom som en överraskning för fyra år sedan. Nåja, vi visste något om vad som komma skulle några månader innan............Men min man och jag trodde inte att vi kunde få barn. Vi fick ingen förklaring men blev tvungna att acceptera livets nycker. Så vi ställde in oss på att leva ett så bra liv som möjligt utan barn. Då blev jag gravid.


Vi har aldrig skaffat barn. Vi fick vårt barn som en skänk av de goda gudarna. Hon är en påminnelse om vardagens underverk för oss varje dag. Livet har fått nya dimensioner i och med barn. Allt är inte en dans på rosor men även törnet berikar oss.


Just nu står en egen kattunge och hundvalp högst på önskelistan. Men både jag och far i huset är eniga om att det får vänta tills vår dotter är stor nog att delta i skötseln av det egna husdjuret. Som barn hade jag alla slags husdjur, allt från fågel till fisk. Så jag förstår vår dotter. Visst ska vi ha husdjur, men än så länge ska vi njuta några år av att inte ha fler små liv att ta hänsyn till.

Jag önskar er en trevlig helg, med eller utan tårta !

1 kommentar: