måndag 12 mars 2012

Äggakrans på dörren


Jag har vårkänningar, det är svårt att inte ha det i detta väder. Solen skiner, friska vårvindar torkar upp slasket och sångsvanarna mellanlandar här hos oss på väg mot norr .

Kreativiteten och arbetslusten kommer med solen. Jag har ägnat mina senaste arbetsdagar åt att förbereda påsken. Här har tillverkats äggakransar för glatta livet. Jag färgar in mina kransar i vitt, svart, silver och guld. Vissa av kransarna har jag stänkmålat för att efterlikna riktiga ägg.



Till mina kransar använder jag ägg av konstmaterial eftersom riktiga äggskal är allt för tunna och sköra att jobba med. Äggen monteras på en stomme av halm och mossa. Sedan färgar jag kransarna efter tycke och smak.

En av kransarna åkte redan upp på min köksdörr. Ägg står inte bara för påsk utan för vår och hopp om nytt liv tycker jag. Om du skulle vilja ha mina kransar till till dig själv eller som present är du välkommen att beställa i min webshop som du hittar genom att klicka  HÄR

Ha det härligt i vårsolen hälsar Moa !

1 kommentar:

  1. Så fin krans du gjort, och bra att det inte var riktiga urblåsta ägg. Den här kommer du ha glädje av i många år, jättefint och hänga upp och hälsa våren med nu.
    Kramar
    AnnaMaria
    Ps, jag vet inget mer om tavlan, har kollat med säljaren.

    SvaraRadera